söndag 20 maj 2012

Det mörka tornet läser Det mörka tornet

 Here we go!! HUR ska jag kunna läsa nya "The wind through the keyhole" utan att läsa om världens bästa långkörare; "Det mörka tornet" av MR King himself? Det var säkert tre år sedan jag läste böckerna så det är väl dags nu!! Och jag längtar till Tornets underbara/hemska värld. Att få träffa Roland och hans lilla ka-tet!! Tåget som man bara kan vinna över genom att svara rätt på gåtor, lilla oy, hemska hjärnsugar-vargar, de låga männen och så mycket mycket mer! Dock har jag bestämt mig för att börja denna längtans väg med den nyaste boken som hör till serien; The wind through the keyhole.

      
Så alla ni som fortfarade tvekar. Ni måste bara följa Det mörka tornet när jag tar mig tillbaka till Det mörka tornets värld. Den stora frågan är; kommer Roland att hitta det han söker?

6 kommentarer:

Böckerx3/Metta sa...

Haha så meta det blev nu ;)

Jag har försökt läsa bok ett två gånger men har verkligen inte lyckats. Vet inte riktigt vad det är som felar för jag är ju pepp!

Det mörka tornet sa...

Problemet är väl att första boken är lite seg och mest till för att man ska få lära känna Roland. De ger inte en enda fingervisning om vad som komma skall. MEN den är kort så om du bara orkar förbi den så kommer du att bli rikligt belönad!! :-)

Ela sa...

Jag har heller aldrig tagit mig igenom och förbi första boken... Detta t r o t s att alla säger att allt blir så mycket bättre redan i bok två. Jag börjar, läser några kapitel och tänker sen att jag ska ta en paus. Två månader senare hittar jag den längst ner i någon läshög och smyger försiktigt upp den i hyllan igen.

Det mörka tornet sa...

Det är svårt det där när man fastnar men den är ju så kort så det är väl att skumläsa så man kommer vidare. Kanske kan du bli sugen igen?? Vore intressant vad ni som inte orkat förbi första boken kommer att tycka om resten!

Ela sa...

Jag tog fram den igen så nu ligger den på vardagsrumsbordet. :-) Får se hur det går.

Hittade ett jättefint bokmärke i boken som man fick med när man köpte! Det hade jag hunnit glömma bort.

Det mörka tornet sa...

Way!! :-) Och se där...det är meningen att du ska läsa!! :-)