tisdag 21 augusti 2012

Utmaning

Jag blev utmanad av Beroende av böcker. Så kul! Och reglerna lyder:

Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

1. Lilltornet fyllde ett år i dagarna men det tog oss faktiskt 6 år att "få till" honom och under många år trodde vi att det var adoption som skulle bära till vårt barn. Det blev IVF som hjälpte oss istället men jag när fortfarande en dröm om att adoptera eller bli familjehem en vacker dag.

2. Jag har en förkärlek för blommigt mönster. Storblommig, småblommig. You name it! På allt dessutom. Tapeter, kuddar, kläder, koppar, anteckningsböcker.

3. Tack vare att jag åkte och volontärarbetade på Kibbutz när jag var tjugo år träffade jag både min svägerska och min man.

4. Hundträning är ett av mina intressen förutom böcker. Vi har två små glada jyckar och just nu går jag en kurs i rallylydnad med den ene.

5. En gång sa min man att mitt intresse är att plugga. Vadå?! Jag gillar att lära mig saker!

6. Är lite smått fixerad vid träningsformen Zumba! Det är ju så kul!!

7. När jag växte upp arbetade min pappa som kurator på samma skola där jag gick 7-9:an. Vi bodde på en liten ord och det var fruktansvärt jobbigt att endast bli tilltalad som "kuratorns dotter" av de coola tyckte jag då!

8. Är sjukt stolt över att jag kan säga 3-4 ord på somaliska!!

3 kommentarer:

Lingonhjärta sa...

ÅH vad roligt att läsa! Och tack för utmaningen! Det kommer bli klurigt nu :D

Ela sa...

Shit vad spännande att jobba på Kibbutz! Det är sånt jag bara läst om i böcker. :-)

Jättekul att du svarade!

Det mörka tornet sa...

Kibbutz var superspännande! Väldigt glad att jag har den upplevelsen i bagaget. Det måste har varit en grej där jag kommer ifrån för jag känner flera som varit på Kibbutz.