tisdag 30 juni 2015

Det oändliga havet av Rick Yancey

Ojojoj! Det blir bara bättre och bättre denna trilogi (?). Om första boken var bra så är den här riktigt bra! Det är ganska svårt att få till med trilogier enligt mig eftersom det snarare brukar vara åt andra hållet. En underbar start som sakta dalar neråt. Men så icke med denna alltså. Inte såhär långt åtminstone.

Först blev jag lite förvirrad av det nästan totala bytet av berättarröst/huvudkaraktär. När jag kom in i det var det snarare ett lyft. Jag vill inte säga för mycket för de som inte läst första delen men här har vi massor av spänning, oväntade vändningar, löften i löften, svek. You name it! Ända till det totala, brutala, spännande slutet! Sedan inser jag att nästa bok inte utkommit än! Och inte utkommer förrän 2016. Detta att orka vänta! Outhärdligt!!

Positivt eller negativt så blir i alla fall Den femte vågen till film snart. Eller ja, januari 2016. Jag tror faktiskt att det kan bli riktigt bra.

2 kommentarer:

Monika sa...

Oj, jag har nog mest läst lite halvdåliga recensioner av denna så nu hjälpte du till att puffa den uppåt i läslistan :)

Det mörka tornet sa...

Jag är visst alltid tvärtemot jag! :) tyckte den var spännande!